Match Events blijkt succesformule
Eerste Purmerendse netwerkseizoen Match Events blijkt succesformule
Renata Willems en Mara Punt de Vries over zichtbaarheid
Mara Punt de Vries en Renata Willems.
Plezier, inspiratie, mogelijkheden om te netwerken, nieuwe mensen leren kennen en de kans nieuwe ideeën op te doen. Een aantal ingrediënten van de Purmerendse Match Events avonden voor ondernemende vrouwen, sinds enige tijd georganiseerd door Renata Willems. De formule blijkt te werken. Binnen een jaar tijd sloten diverse vrouwen zich aan bij het netwerk, waaraan ook Rodi Media – uitgever van onder meer NHzaken – zich heeft verbonden.
Het netwerkseizoen werd onlangs afgesloten met de uitreiking van de Rodi Media Match Events Award 2017.
Winnares is Mara Punt de Vries, eigenaresse van Uitvaartbegeleiding Mara. Mara Punt de Vries en Renata Willems blikken terug op het eerste seizoen Match Events, waarin het thema zichtbaarheid voor hen een belangrijke pijler was.
Willems: “Het is een zeer succesvol jaar geweest. Wat mij betreft is de missie geslaagd. Mijn doel met Match Events is om vrouwen te inspireren, te verbinden en te motiveren. Dat is goed gelukt. Er is behoefte aan, want in een jaar tijd is het ledenaantal van Match Events behoorlijk gegroeid, hebben we succesvolle avonden kunnen genereren en diverse vrouwen ‘in the spotlight’ gezet, oftewel zichtbaar gemaakt.
Dit is zowel gebeurd tijdens de events, maar ook via de traditionele media en social media. Degene die hierin uitblonk is Mara Punt de Vries.
De pitch van uitvaartbegeleider Mara maakte het meeste indruk op de onafhankelijke jury, gevormd door Cora Vonk (Vonk Mediation) en Gerda Venema (Trans4Mate), waarbij ‘zichtbaarheid’ een van de belangrijkste criteria was. Mara is dan ook de terechte winnaar van de Match Events Award 2017.”
Kracht van zichtbaarheid Mara Punt de Vries: “Voor mij kwam de award als een complete verrassing. En het effect van de winst was er meteen: via Facebook, E-mail en LinkedIn werd ik bedolven onder de berichten. Een mooie manier om het thema ‘zichtbaarheid’ ook in de praktijk te brengen.”
Mara startte in 2016 Uitvaartbegeleiding Mara en haar bedrijf groeide veel sneller dan verwacht. “Ik vind het belangrijk dat mensen keuzes kennen en kunnen praten over dood en afscheid. Dat het uit de taboesfeer komt en mogelijkheden voor een persoonlijke uitvaart zichtbaar worden voor iedereen.”
Naast zichzelf ‘in the spotlight’ te zetten via netwerken schrijft Mara columns over haar werk, is ze actief op Facebook en LinkedIn en zet ze zo’n vier tot zes keer per jaar een thema avond neer over leven en dood.
Diverse interessante sprekers worden uitgenodigd tijdens zo’n thema avond en het publiek wordt getriggerd over de dood te spreken. “Prachtig om te doen”, aldus Mara Punt de Vries. Ook volgend jaar blijft het thema zichtbaarheid voor vrouwelijke ondernemers een belangrijke pijler tijdens de Match Events avonden. Willems: “Volgend jaar gaan we verder met een prachtig nieuw seizoen Match Events en gaan we op zoek naar een nieuwe winnares voor de Rodi Media Match Events Award.”
Geïnteresseerd in Match Events?
Zie www.matchevents.nl